mandag 13. mai 2013

Chocolate chip cookiesdeig i fryseren!

Har postet disse cookisene før, men da var det en av de jeg bor med som hadde laget de. Men jeg måtte prøve og lage de igjen, og så prøve å fryse ned deigen! Det funket faktisk veldig bra...


Det jeg gjorde var bare å lage denne deigen. 200 g med sjokolade hakket fungerer veldig bra. Så la jeg plastfolie på bordet og la deig i pølser på ca 2-3 cm i diameter. Spørs hvor store cookies du vil ha. Så er det bare å legge de i fryseren.

Når jeg laget halv porsjon fikk jeg tre pølser med deig som kunne deles opp i ca 8 cookies hver. 

Når du vil ha cookie (eller bare litt deig kanskje) så er det bare å skjære av en bit på 1-2cm. Legg de på et stekebrett og stek i ovnen på 200 grader i ca 10 min. Om du ønsker de litt ekstra høye på midten og kanskje litt myke, men fortsatt sprøe kanter putter du de inni uten å tine de noe. men vil du ha de litt jevner lar du de tine noen minutter først og så steker de.


Så enkelt er det å ha varme cookies tilgjengelig når som helst!

nam fra Søtmons

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...