fredag 29. mars 2013

Knasende godt knekkebrød

Disse hjemmelagde knekkebrødene er fulle av god smak og med masse forskjellig korn. De er kjempelette å lage...



Knekkebrød: 2 langpanner
   2 dl sammalt rug grov
   2 dl sesamfrø
   2 dl havrekli
   2 dl solsikkekjerner
   1 dl linfrø
   1 dl kruskakli
   2 ts vamuefrø
   7 dl vann
   1 ts honning/sirup
   litt salt

Bland alt sammen, og la det svelle i ca 2 min. Fordel det utover to stekeplater, og husk å legg på bakepapir.


Sett ovnen på 175 grader med varmluft og stek de i 45 min, men etter 10 min tar du de ut og deler inn i ønsket størrelse. Etter 45 min setter du ned varmen til 100 grader og steker de i ca 30 min. Åpne gjerne stekeovnsdøra av og til for å slippe ut damp, og også bytte plass på stekeplatene.

Når du tar de ut av ovnen legger du de over på rist, og med en gang de ikke lenger er så varme at du brenner deg på de tar du de av bakepapiret. Så slipper du at de setter seg fast.


Så er det bare å ta frem godt pålegg og kose seg! Selv synes jeg spesielt brie er godt på med enten druer eller syltetøy oppå.

Nam fra Søtmons

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...