lørdag 13. oktober 2012

Baileys cupcakes

Disse baileyscupcakesene var utrolig gode! Jeg er stor fan av kaffe og baileys, og disse sjokolademuffinsene med baileyssjokoladeglasur var en stor hit hos meg...

Baileys cupcakes: 22 små
   4 dl mel
   2 dl sukker
   1/2 ts salt
   4 ts bakepulver
   1 dl kakao
   1 egg
   2 dl H-melk
   1 dl matolje
   1,2 dl baileys

Midt i ovnen i 25 min på 180 grader

Bland sammen det tørre, og pisk sammen egget, melken og oljen for seg. Bland det inn i det tørre, rør minst mulig til du fpr en jevn blanding. Så vender du inn baileysen.



Baileyssjokoladeglasur:
   200 g mykt smør
   267 g melis
   40 g kakao
   ca 4 ss baileys

Pisk melis og smør hvitt og kremete, bland inn kakaoen og pisk godt igjen. Så tar du i en og en ss baileys til du har passende konsistens og smak. Pisk godt.


Hvis du vil pynte lett kan du raspe litt sjokolade på toppen av glausuren.

Nam fra Søtmons

2 kommentarer:

  1. Skjønte først ikke hvorfor glasuren hadde et ekstra "piff" i seg. Helt til jeg ble forklart at de inneholdt en god slump baileys :) Perfekte til vors, da kan en til og med få høyere promille av å spise porsjonskaker! Hurra

    SvarSlett
  2. Skjønte først ikke hvorfor glasuren hadde et ekstra "piff" i seg. Helt til jeg ble forklart at de inneholdt en god slump baileys :) Perfekte til vors, da kan en til og med få høyere promille av å spise porsjonskaker! Hurra

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...